marți, 26 aprilie 2011

Kürtős Kolacs (cozonac secuesc)

Timp de preparare:
2 ore (complexitate medie)

Ingrediente:
Aluat
30 gr drojdie
300 ml lapte
2 linguri zahar tos
500 gr faina
2 oua intregi
2 galbenusuri
80 gr margarina
un varf de cutit de sare
Sirop
200g zahar
100ml apa
Glazura
8 linguri zahar tos
200g nuca macinata


Mod de preparare:
Mi-am dorit de multa vreme, sa fac si eu acasa, acesti cozonaci care ne plac la toti. Singurul impediment era lipsa formelor. Si cum nu am reusit sa-mi achizitionez „instrumentele necesare” nici pana acum, mi-am pus imaginatia la treaba si am improvizat : cateva tuburi de carton(de la folia alimentara, prosoape hartie,etc, nu le-am aruncat, le-am pastrat...vre-o 8 la numar) le-am imbracat cu folie de alumniu si mi-am facut forme pentrut Kürtős.
Mai subtirei cozonaceii mei, cei drept...dar va garantez , ca sant la fel de gustosi.

Deci sa va spun ce am facut:

Am pus ingredientele pt aluat in masina de paine, am setat-o pt framantat si dospit si am lasat-o sa-si faca treaba.
Intre timp am pus apa si zaharul pe foc si la-m lasat sa dea cateva clocote, mai exact pana s-a topit zaharul, apoi am dat siropul la rece.
Am amestecat nuca cu zaharul si am pus amestecul intr-o tava/platou, in care sa am suficient spatiu pt tavalitul formelor.

Dupa ce aluatul a dospit, l-am intins pe planseta presarata cu faina intr-o foaie de aprox 1cm, pe care am taiat-o in fasii late cam de 2 cm .
Am uns formele, cu putina margarina si am infasurat fasia de aluat, in spirala. Am uns cu sirop, spirala de aluat dupa care am tavalit-o prin zaharul cu nuca.
Am asezat formele in tava tapetata cu hartie de copt, lasand putin spatiu intre ele si le-am pus in cuptorul dinainte incalzit, pentru 20’.
I-am lasat cam 10-15 sa se raceasca, apoi rasucind usor, i-am scos de pe forme.
Sant la fel de gustosi si calzi si reci deopotriva.
Pofta buna!

Ps:Pentru coacerea Kúrtósului adevarat, aveti nevoie de cativa cilindrii de lemn sau metal cu diametrul de cca 10 cm si lungi de 20-25 cm. Se coc deasupra jarului din carbune de lemn.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu